vrijdag 28 februari 2014

Creamy chocolade kokostaart

Tijd voor een iets ingewikkelder recept (voor mijn doen dan).
Dit recept hoeft niet gebakken te worden maar bestaat wel uit 3 onderdelen dus een leuke uitdaging.

Laat ik zo zeggen, ik ben er inmiddels achter dat ik meer mijn gevoel moet volgen en niet altijd strikt het recept. Waarom?
Ook dit keer heb ik alles exact afgemeten conform recept maar ik vond de bodem totaal niet 'vastig', maar ja het staat in het recept dus het zal wel kloppen. Mijn gevoel zei iets meer honing om meer compacte massa te krijgen.....

Let op het plaatje hiernaast is zoals het zou moeten zijn, helemaal onder dit recept het plaatje zoals het er van mij uitziet (niet lachen !).

Wat heb je nodig:

Kokosbodem
2 cups geraspte kokos
4 el biologische honing
1 el kokosolie
1/2 tl himalaya zout
Chocolademousse
2 avocados
8 el biologische honing
1/2 cup raw cacao poeder
1 tl vanille extract
2 el kokosolie
1 blik biologische kokosmelk
Fudge saus
4 el biologische ahorn siroop (hier heb ik dus meer van genomen omdat ik totaal geen saus kreeg met 4 el)
2 el raw cacao poeder

Bereiding:
  • Zet de kokosmelk van te voren in de koelkast, daardoor stijgt de creme naar boven en kun je het er later makkelijk uitscheppen
  • Doe de geraspte kokos, honing, kokosolie en zout in de blender en blend tot het een soort deeg is geworden
  • Pak een springvorm en leg daar een stuk bakpapier in
  • Strijk het deeg uit over de bodem van de springvorm en druk stevig aan met een lepel
  • Maak de avocado’s schoon, schil eraf en pit eruit
  • Maak de blender schoon en doe dan de avocado’s, honing, raw cacao, vanille en kokosolie er in. Blend tot het een mousse is geworden
  • Schep de creme uit het blik kokosmelk (het water heb je niet nodig) en mix met de garde op hoge stand tot het licht en fluffy is geworden
  • Schep voorzichtig de kokoscreme en de chocolademousse door elkaar en verspreid het daarna over de kokosbodem
  • Dan pak je een bakje voor de fudge saus, doe daar de ahorn siroop en raw cacao in en roer goed door elkaar tot het een saus is
  • Schep de saus in swirls over de taart heen en zet dan voor 3-4 uur in de koelkast of vriezer. De koelkast als je chocolademousse taart wilt en in de vriezer als je chocolade ijstaart wilt.
  • Bij het serveren kun je nog wat extra fudge saus over de taart heen swirlen, enjoy!
Goed mijn bodem is dus een grote kruimel, bovenop is dunnere laag dan op foto en gewoon smeuig. Hij smaakt wel maar ik vind de avocado smaak iets te sterk aanwezig (en ik houd van avocado).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten