maandag 10 februari 2014

Tortilla van zoete aardappel

Ik ben gek op tortilla (kant en klaar want zoals de mensen die mij kennen weten is zelf klaarmaken nooit een hobby geweest van mij). Maar nu dus aan de zelfmaak en met bataat (zoete aardappel) in plaats van gewone aardappel.

De bataat  in dunne schijfjes gesneden en in een pan met ui en knoflook en walnoten olie gedaan, bord erop en zachtjes laten pruttelen tot bataat zacht is.
Zes eieren (van eigen dames) geklopt met peper en Himalaya zout en heel klein beetje geraspte kaas, over de bataat heen en nu maar wachten. Als je een grill hebt kan je het onder de grill zetten, dat gaat sneller en krijg je lekker korstje maar ik heb geen grill dus maar zo.

Ging allemaal prima tot ik bedacht dat ik hem om kon draaien, met bord erop omgedraaid maar dat was geen succes en tortilla werd stukken tortilla. Dus nee het ziet er niet zo mooi uit maar samen met de knolselderij salade was het heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten