zondag 9 februari 2014

Knolselderij ananas walnoot salade

Ik realiseer me heel goed dat de doorgewinterde (amateur) koks in een deuk gaan bij mijn kookervaringen maar 'so be it'.

Knolselderij ananas walnoot salade, klinkt simpel toch?
Voor het eerst een knolselderij gekocht (eerst op internet plaatje opgezocht), tsja en dan ? Moet je zo'n ding schillen? En hoe? Met enige moeite krijg ik schil van halve knol eraf. Dan raspen. Het enige wat ik heb is een gewone handrasp, zo'n ding alleen dan met een gewoon handvat. De knolselderij vliegt alle kanten op maar er komt gelukkig ook wel het een en ander in de schaal terecht. Joechei.

De grote vraag is hoeveel is 400 gr als je geen weegschaal hebt (nr 4 op het Action lijstje als ik volgende week naar NL ga, kleine weegschaal). Ik gok dus maar en ook met de 50 gram walnoten sla ik er een slag naar. Ananas ben ik gek op dus naar willekeur.

Sausje van mosterd, citroensap en yoghurt. Ik heb geen Dijon mosterd alleen Colemans (oei die is scherp) en er zit 150 gr in het bakje griekse yoghurt. Alles bij elkaar, roeren en door de salade. Deze staat nu in de koeling voor bij het avondeten. Oh ik lees net niet in de koeling, snel eruit halen dan.

Knolselderij en walnoot salade
·         400 gr geraspte knolselderij
·         50 gr walnoten
·         1/2 theelepel Dijon mosterd
·         1/2 theelepel citroensap (optioneel)
·         125 gr yoghurt
·         een snufje zout en peper naar smaak


1.      Meng de yoghurt, mosterd, citroen, zout en peper.

2.      Voeg de knolselderij en walnoten toe en meng goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten