donderdag 13 februari 2014

Wijs op reis

De uitdaging als je op reis gaat is natuurlijk om je nieuwe etenstijl vol te houden.

Normaal is 7 uur rijden voor mij : snaaien, eerst langs de bakker, wat lekkere dingen halen, dan altijd flesjes drank (de enige keren dat ik iets anders dan cola light drink) in de auto en snoep.

Nu dus niet. Alleen AloeVera drankje (water met stukjes Aloe vera), en gewoon water. Om te snacken mag ik 1 heel klein puur chocolaatje, voor de lunch zondig ik met een vers stokbroodje met tonijn, tomaat en ei (je moet toch goed eten, heb ik als excuus) en verder alleen een paar pistachenootjes. Ik ben best trots op mijzelf.

In de Lage Zwaluwe, waar de B&B staat, ga ik naar de nieuwe Jumbo en nu begint de grote verleiding pas want ooooh wat zie ik veel lekkere dingen. Ik ben echter heel sterk en koop zelfs geen Cola Light maar pure druivensap, voor morgenochtend een kant en klare smoothie (want in de B&B zijn geen mogelijkheden om dit zelf te maken), ik had groente met saus meegenomen wat over was van gisterenavond  dus nu volkoren pasta gekocht. En verder voor morgenavond een zakje ovenchips (55% minder vet) ipv gewone chips, een salade en wat heerlijke soorten brood wat bij ons totaal onbekend is: spelt roggebrood met abrikozen, pruimen en hazelnoten, speltkoren brood en waldkorn crackers (ook als lunch voor morgen en zaterdag bij pa en ma). Geen lekkere toetjes, geen koeken, choco pinda's, nada. Zucht, andere eetlevensstijl is hard werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten