vrijdag 7 februari 2014

Avocado choc mousse mmmmmm

Het volgende recept kwam ik tegen en verdorie ik heb geen avocado's gekocht omdat ze keihard waren (zie verderop voor tips).

Avocado Chocolade mousse

Nodig : 1 avocado - 1/4 kopje natuurlijke siroop - 1 theelepel cacao poeder - 1/4 kopje water - 1 theelepel vanille extract - snufje zout

Doe alle ingredienten met uitzondering van het water in een blender, voeg langzaam het water toe om een romige massa te krijgen.

Het lijkt mij heerlijk!! Natuurlijk moet je wel van avocado houden.
Laat je een bericht achter als je het geprobeerd hebt? Natuurlijk komt er ook van mij een foto en reactie als ik het gemaakt heb.

Tips om een avocado zachter te krijgen (bron : www.culy.nl):


Bloem : Gek misschien, maar als je een avocado in een diepe kom legt en helemaal bedekt met bloem (gewone normale bloem), dan is -ie binnen een paar uur tot een dag rijp.

Fruitschaal : Leg de avocado in een fruitschaal met allerlei fruitsoorten, zoals appels, bananen, kiwi’s, et cetera. Dit versnelt het rijpingsproces. Tomaten helpen ook!

Bananen : Stop de avocado met een (rijpe) banaan in een plastic zak. Dichtknopen en binnen no-time is je avo eetklaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten