vrijdag 28 februari 2014

Zoete aardappelfriet met gestoomde broccoli

Het probleem (nou ja probleem) met friet van zoete aardappel is dat het niet echt krokant wordt.
Nu had ik op internet gevonden dat je de frietjes krokant kan krijgen door ze eerst een uur in koud water te leggen en daarna te bestuiven met maizena (of aardappelzetmeel), beide helaas niet in huis.

Dus het volgende gedaan:
Zoete aardappel gewassen, niet geschild, frietjes gesneden, uur in koud water laten liggen, afgedroogd, met zout en olijfolie op bakplaat gelegd en de oven in.
Ze waren minder slap dan de vorige keer maar nog niet echt krokant, smaakten echter prima.


Ook voor het eerst mijn stoommandje gebruikt (gekocht bij de Toko in Rotterdam), Fred houdt niet van broccoli terwijl dit super gezond is, dus dat was wel leuke uitdaging. Eerst de steeltjes 5 minuutjes en daarna de roosjes erbij. Wow wat een verschil met Broccoli bakken of koken zoals ik vroeger deed, de kleur, de smaak, en zelfs Fred vond het lekker zo.

Wat er verder op mijn bord ligt? Dat is een Croc Tofou au Comtë van het merk Soy. Deze had ik gekocht in de bio winkel in Auxerre, meestal ben ik niet zo gek op de Franse veggie alternatieven maar deze was dus wel lekker.

Recept krokante frietjes van zoete aardappel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten