vrijdag 7 februari 2014

Cola Light en Ontbijt, nee niet tegelijkertijd

Goedemorgen, lieve mensen, de 2e dag goed gestart met een Smoothie maar eerst gisterenavond.

Een stukje historie, op mijn 17e dronk in in Amerika voor het eerst Cola Light. De bijna 35 jaar daarna is dit altijd mijn lijfdrank gebleven. Geen andere frisdrank, geen sapjes, geen water, gedurende een aantal jaren dronk ik wel eens een wijntje of biertje (inmiddels al een aantal jaren geen alcolhol meer) maar altijd bleef Cola Light mijn favoriet drank.

Hoe zit mijn 'drank' consumptie er op een normale dag uit (of zag eigenlijk), ochtend bakje griekse yoghurt (niet echt drank), rond 10 uur kopje thee, rond 11 uur kop oplossoep, (keuze hiervan is in Frankrijk simpel, er is alleen een soort dikke groene groentesoep of tomatensoep, geen drinkbouillon), bij de lunch meestal een glas kiwiappelsap of ananassap (fles), of soyamelk. Rond 3 uur kop thee, 5 uur Cola Light, bij het eten Cola Light, tegen 8 uur kop thee en dan nog een glas Cola Light rond 9 uur. (En nee ik hoef geen belerende vingertjes hoe slecht dit is).

Gisterenavond mijn 1e stap genomen naar een Cola light vrij leven (ik moet er nog niet aan denken), en het laatste  glas vervangen door een kopje bio thee ananas/cocos met een glutenvrije cracker met suikervrije jam. Half 11 naar bed met een licht "honger" gevoel (want echte honger kennen we natuurlijk niet).

Vanmorgen opgestaan, eerst een glas water gedronken, dit schijnt goed te  zijn om het interne systeem op gang te brengen. Kippen naar buiten, honden en katten eten geven, aankleden en daarna mijn 1e smoothie gemaakt:

250 a 300 ml griekse yoghurt (dat zijn dus 2 bakjes)
1 kleine banaan
100 gram bevroren frambozen (of 50/50)
scheut agavesiroop
theelepel chiazaadjes
2 eetlepels havermout

En klutsen maar. Het smaakt prima, het is wel wat dik en ik vraag me af of 2 bakjes yoghurt niet wat veel is voor een ontbijt. Het is ong 1,5 van dit glas. Het vult in elk geval goed!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten