maandag 3 maart 2014

Goede weg - lang werken toch gezond eten

Gisterenmorgen moest ik om 6 uur op, half zeven weg. De neiging om niet te ontbijten kwam even in mij op maar doorgezet en toch een smoothie gemaakt (of zoals van de week iemand op tv zei "smoetie".)
En wat is het toch simpel en snel, banaantje, amandelmelk, handje havermout, chia en hennep zaden, lepeltje maca poeder, en mixen maar.

Ik stond de hele dag op een brocante en hoewel ik inmiddels beter had moeten weten, toch dom geweest, geen thermoskan mee. Het was in een grote hal en de temperatuur was rond het nulpunt. Berekoud.
Zoals op bijna alle Franse evenementen was er geen thee verkrijgbaar (vandaar dom), dan maar warme choco genomen, koffie drink ik niet. Warme choco staat op mijn 'verboden' lijstje maar ik had echt iets warms nodig, en daarmee heb je het ook gehad, het was niet te drinken maar het was warm.

Ik werd verrast door Facebook kennis die een tas met boodschappen kwam brengen, salade en van alles lekkers (waarvan het meeste voor Fred zal zijn maar het was super lief, dank je wel Fem!). Ik had zelf rijstewafels mee en kokoswater en dadels.

Tegen half zeven uur thuis, ik geef het toe, ik had geen zin om te koken en was in Saulieu (dorpje 15 min bij ons vandaan waar ik doorheen kwam) langs een pizzeria gereden, ik wilde het thuisfront verrassen en had zelf ook wel zin in 'makkelijk'. Helaas kwart over zes was de pizzeria net open en ik zou 45 min moeten wachten, nee daar had ik even geen zin in.

Thuis dus snel nagedacht en spaghetti gemaakt. Tomaten saus zelf maken, jeetje wat snel en makkelijk. Tomaten, (ik had gewone en wat slappe mini tomaatjes), wat stukjes paprika uit de salade van Fem, halve ui, knoflook, wat slappe blaadjes basilicum (hou houd je dat vers in hemelsnaam?) en in de blender. Veggie gehakt direct uit de vriezer gebakken met half uitje en nog wat paprika, bio spaghetti gekookt, saus en gehakt erbij, opwarmen, klaar!

Ja ik ben echt wel beetje trots op mijzelf :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten