zondag 9 maart 2014

Gezonde en lekkere energie repen

250 gram dadels (vers)
cranberries (handje)
walnoten / pecannoten (handje)
sesamzaad
geraspte kokosnoot
walnootolie
honing


Stap 1. Ontdoe de dadels van hun pit (of koop ze pitloos) en doe ongeveer 250 gram is de blender. Doe hier een kleine eetlepel walnootolie bij en blend tot de dadels flink gemalen zijn.

Stap 2. Voeg nu naar smaak de overige ingrediƫnten toe aan de blender. Ik heb wat sesamzaad en geraspte kokosnoot eraan toegevoegd samen met een handvol cranberries en gebroken walnoten en pecannoten.

Stap 3. Blend totdat het de consistentie heeft bereikt die je zelf lekker vindt. Wil je grote stukjes noot en cranberry in je reep blend dan kort, wil je liever een gladdere mix blend dan wat langer.

Stap 4. Als je net als ik gedroogde dadels hebt gebruikt dan kan het zijn dat de mix net een tikje droog is. Ik heb om die reden nog een eetlepel honing erbij gedaan en geblend tot de massa lekker ‘sticky’ is. Met verse dadels hoeft dit waarschijnlijk niet aangezien deze van zichzelf wat plakkeriger zijn.

Stap 5. Leg een laagje bakpapier op de bodem van een bakje (ik heb een vorm gebruikt van siliconen met kleine rechthoekige vormjes precies een mooie maat voor een reep) Verspreid de mix over het bakje en druk het aan tot het glad is. Leg nu een laagje bakpapier over de mix heen en zet het voor minstens 3 uur in de koelkast (ik zelf heb het de hele nacht in de koelkast laten staan).

Stap 6. Snijd met een mes plakken af van de energie-mix. Het beste kun je door het bakpapier heen snijden, dan heb je gelijk een wikkel voor je energie-reep.

Ik kan alleen maar zeggen dat ze echt heerlijk zijn.
 
http://www.healthyandhandsome.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten